אנטי אייג'ינג בצלחת

אנטי אייג'ינג בצלחת

הירקות והפירות שישמרו עליכם צעירים

פירות וירקות הם מרכיבים חיוניים בתזונה. הם מכילים ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים אשר תורמים לבריאות הגוף כולו. ניתן לשלב אותם כסלט מרענן לצד ארוחה, שייק פירות לארוחת בוקר או כנשנוש בריא אחר הצהריים. לפניכם מספר המלצות לפירות וירקות שכדאי להכניס כחלק מהארוחה או בין הארוחות ויעזרו לכם גם להישאר צעירים וגם להשהות מעט את תהליך ההזדקנות הטבעי.

שמירה על עור צעיר

ירקות ופירות אשר מכילים ויטמין C מעכבים את הזדקנות העור ואף עוזרים להגן עליו מפני פגעי השמש. שילוב יום יומי בתזונה של פלפל אדום, פירות הדר, קיווי וגרגירי יער יספקו לעורכם חיות ורעננות.
בירקות ופירות כתומים וירוקים כהים ישנה כמות גדולה ביחס לירקות אחרים של ויטמין A. ויטמין זה נחשב לנוגד חמצון טבעי חזק, הוא מגן על העור בגופנו ומעכב אף הוא את הזדקנות העור. גם לוויטמין E תפקיד חשוב בהזנת העור, הוא תומך ברכות ובגמישות העור ומגן עליו מפני נזקים סביבתיים כמו עשן ופיח.
אבוקדו אחד ליום ישמור על עורכם רענן וצעיר.

האם גזר טוב לעיניים?

הגזר עשיר בבטא קרוטן אשר הופך בגוף לוויטמין A. הוויטמין חשוב ביותר לראיית לילה ואף יכול לעזור במניעת מחלות עיניים כמו קטרקט. אחת ההמלצות המפתיעות בהם נתקלנו היא לאכול את הגזר עם חלק מהקליפה לאחר ניקוי יסודי. מדוע? הקליפה מכילה תרכובות שונות העוזרות למערכת החיסונית של הגוף וסרוטונין התורם לממצב רוחנו.

איך נוכל לשמור על המפרקים?

ירקות ירוקים כמו ברוקולי, קייל, תרד ועלים ירוקים עשירים בוויטמינים C, K וסולפורופן אשר יכולים למנוע כאבי פרקים. פירות הדר ופירות יער המכילים ויטמין C שומרים על סחוס גמיש ובריא. ירקות נוספים אשר ידועים כנוגדי דלקת הם כרישה, בצל ושום, הנחשבים לאנטיביוטיקה של הטבע, וירקות ממשפחת המצליבים כמו: כרובית, כרוב  וקולורבי.

שיפור הזיכרון

ככל שאנו מתבגרים, הזיכרון הולך ונשחק. ירקות ופירות אדומים וסגולים מכילים פיטוכימיקלים שהם פיגמנטים הנותנים לפירות ולירקות את צבעם, עוזרים לשיפור הזיכרון ותורמים לפעילות טובה יותר של המוח. אוכמניות נחשבות ליעילות במיוחד בכל הקשור לזיכרון, במיוחד אצל מבוגרים. הסלק האדום ותרד יעשו עבודה טובה בפן זה בזכות החומצה הפולית בהם. דובדבנים לא רק שעוזרים לתפקוד המוח אלא אף מאטים את הזדקנותו. העגבנייה משתלבת בכל סלט, מכילה נוגד חמצון בשם ליקופן המגן על תאי הגוף ומחזק את הזיכרון.

הגנה על המערכת החיסונית

פירות הדר עשירים מאד בוויטמין C התורם לחיזוק המערכת החיסונית שלנו. העובדה כי הם עסיסיים מאד מאפשרת לצרוך אותם גם כקינוח טעים, כתוספת לסלט או לסחוט אותם למיץ טרי ומרענן. תפוזים, קלמנטינות ואשכוליות הן מקור נפלא לוויטמין זה ומאפשרות גיוון בטעמים שונים ממתוק ועד חמצמץ לאורך היום.

לסיכום, אכילה של ירקות ופירות כחלק מהתפריט היומי שלנו, היא פשוטה ויעילה מאוד לשמירה על בריאות גופינו. היא תומכת בתהליכים טבעיים של הגוף ומעכבת את תהליכי ההזדקנות לצד יתרונות רבים נוספים כמו שיפור מצב הרוח ותחושת חיוניות לאורך היום. המשפט המוכר "תפוח אחד ביום מרחיק ממך את הרופא" – טומן בחובו את הרעיון כי אכילת פרי תעזור לנו בשמירה על הבריאות. שלבו בתזונה  ירקות ופירות מגוונים מכל הצבעים והרגישו צעירים יותר ומלאי אנרגיה רבה לאורך שעות היום.

בלוג יינות ביתן

כל הזכויות שמורות ליינות ביתן © 2019

סגירת תפריט
Bitnami