עובדות מפתיעות על קטניות

עובדות מפתיעות על קטניות

אספנו עבורכם כמה עובדות מעניינות שכדאי לדעת על קטניות. משפחת הקטניות נחשבת לבריאה מאוד וכוללת מספר רב של סוגי קטניות: 
שעועית, חומוס, פול, אפונה, סויה, עדשים ובוטנים.

לקטניות יש ערך תזונתי גבוה ביותר כיוון שהחלבון בהן הוא רב והן מכילות סידן, עשירות בברזל, באשלגן  ובויטמינים B1 ,B2, ובעלות סיבים תזונתיים, אשר עוזרים לעיכול.

האם קטניות עשויות לגרום לנו לגזים?

ניתן לטפל בבעיה זאת ביתר קלות על ידי השריה ארוכה במים עם מעט סודה לשתיה (חומוס ושעועית לבנה נשרה כ-12 שעות, בעוד שאת השעועית השחורה והאדומה נשרה כ-8 שעות, לעדשים הירוקות ושעועית המאש יספיקו 3 שעות בלבד). מומלץ להחליף את המים מספר פעמים במהלך ההשריה, ולאחר מכן יש לבשל עד שהקטניה רכה ומוכנה לאכילה. ההשריה עוזרת לשמירה על ערכים תזונתיים כיוון שתקצר לנו את משך זמן הבישול. דרך מומלצת נוספת למניעת הגזים היא הנבטה. תהליך זה הופך את הקטניה לירק, והערכים התזונתיים שהגוף מקבל אף עולים. ניתן לשלב ולהגדיל את הכמות בתזונה בהדרגה, ומומלץ להתחיל עם עדשים כתומות או צהובות אשר קלות יותר לעיכול.

חמישה טיפים קטנים

  • קטניות בריאות ועשירות בחלבון, אך אינן מכילות את כל חומצות האמינו, ולכן מומלץ לשלב סוגי קטניות עם סוגי דגן שונים, כדי להגיע למנת חלבון מלא, לדוגמה אורז עם עדשים, תבשיל של תפוח אדמה עם שעועית, או פסטה עם אפונה.
  • בשעועית הלבנה יש את כמות הברזל הגבוהה ביותר, היא מכילה סידן ואשלגן, ועוזרת לחיזוק הגוף.
  • הוספת תבלינים במהלך הבישול כמו כמון, כוסברה או קימל יעזרו אף הם להפחתת הגזים.
  • הקטניות הן בעלות ערך גליקימי נמוך ורובן נטולות שומן, ולכן עוזרות לירידה במשקל.
  • מומלץ לבשל כמות כפולה ולהקפיא במנות קטנות לשימוש עתידי.

לסיכום, חשוב מאוד לשלב קטניות בתזונה היום יומית, הן בזכות הערכים התזונתיים הרבים, והן מבחינת היכולת שלהן לעזור לאיזון וחיזוק הגוף, תפקוד טוב של מערכת העיכול ואיזון הסוכרים והשומנים בדם, והכי חשוב: כשמבשלים אותן עם התבלינים האהובים עליכן הן פשוט טעימות.

בתיאבון!

בלוג יינות ביתן

כל הזכויות שמורות ליינות ביתן © 2019

סגירת תפריט
Bitnami