4 טיפים לאנשים שהבישול הוא לא הצד החזק שלהם

4 טיפים לאנשים שהבישול הוא לא הצד החזק שלהם

זה הזמן להגיד את האמת, לא כולם יודעים לבשל או לאפות.

רבים מאיתנו מוצאים את עצמנו שוב ושוב מול סיר שרוף, מחבת מפויחת ואוכל שלא ממש מתחשק, לאכול. לכבוד "יום האנשים שלא יודעים לבשל" אספנו מספר טיפים יעילים.

זמן זה כל העניין

אנשים שלא יודעים לבשל הם פעמים רבות פשוט אנשים עסוקים בחיי היום יום, בין אם בקריירה תובענית ובין בלימודים. פשוט אין להם זמן ללמוד לבשל, אבל הם עדיין רוצים לאכול ארוחה משביעה כשהם חוזרים הביתה. גם ילדים ונוער שלא יודעים לבשל חוזרים הביתה מביה"ס ורוצים לאכול ארוחה מזינה. יש היצע גדול של ארוחות מוכנות קפואות שדורשות חימום. צריך לשים לב לתוויות ושלארוחה קפואה אין תוספות מוגזמות של סוכר, מלח וחומרים משמרים אחרים.

אם כבר קפוא אז כמה שפחות מזון מעובד כמו בורקסים קפואים ופיצה קפואה, עדיף לחמם פירות וירקות קפואים שמכילים פעמים רבות ערכים תזונתיים יותר גבוהים מהטריים כיוון שהם נקטפים ונארזים מיד להקפאה. חשוב מאוד לשים לב לתאריך התפוגה של המזון גם אם הוא קפוא וזאת כיוון, שפעמים רבות אנחנו עושים את הקניות זמן מה לפני שאנו צורכים את האוכל שקנינו.

אוכל קר זה נהדר

לא כל אוכל חייב להיות חם. יש מנות רבות ומשביעות שגם אנשים שלא יודעים לבשל ,יכולים להכין  והן לא זקוקות לחימום. סלט עשיר עם ירקות העונה, גבינה מלוחה וקרוטונים, סלט קוסקוס, שהוכן בהכנה מהירה, בצירוף בצל ירוק ועגבניות חתוכות, סלט פסטה עם טונה וזיתים שחורות, עדשים שחורות וחתיכות בטטה, כריך מרצועות קנויות ומוכנות של חזה עוף עם מיונז וחסה, טורטייה עם אבוקדו, טחינה וסלט ירקות.

מוכנים להכל

הצטיידו מראש במצרכים ומרכיבי הארוחות. הכינו טבלה עם הארוחה בכל יום וכך מראש תוכלו לקנות את המוצרים המתאימים. תמיד כדאי שיהיו במקפיא לחמים להכנת כריכים, גבינה מגורדת מספר ירקות קפואים כמו אפונה וגזר שאפשר להוסיף לאורז, שעועית ירוקה שאפשר לחלוט או לטגן, שום כתוש, בצל קצוץ וגינג'ר להוסיף ולשדרג את הארוחה ותבלינים בסיסיים כמו צ'ילי, פפריקה, כורכום וכמון. חשוב להצטייד בפסטה, אורז, קוסקוס ועדשים וגם ברטבים מוכנים שמשדרגים ארוחה כגון רוטב צ'ילי, רוטב סויה. לחסכון זמן כדאי לחתוך ירקות ולאחסן במקרר, להשתמש בלקט חסה ועלים ולבשל במיקרו את הקוסקוס והאורז.

אותו מרכיב בשינוי מגניב

מרכיב אחד יכול לשמש למספר ארוחות מגוונות. פסטה אפשר לאכול יום אחד עם רוטב עגבניות מוכן ללא תוספת סוכר וביום השני עם רוטב פסטו ופרמזן. אפשר גם לאכול סלט פסטה קר עם גבינה מלוחה ועגבניות שרי. טחון מהצומח אפשר להכין עם רוטב עגבניות מעין רוטב בולונז לפסטה, למלא פיתה ולעשות טוסט "בשר" או לאכול עם שעועית ואורז כמו צ'ילי קון קרנה. חתיכות קרות של שארית עוף בגריל אפשר לאכול בתוך טורטיה עם מיונז, יום למחרת. לאורז שנשאר במקרר  אפשר להוסיף ביצה ולטגן.

אז אף אחד לא נשאר רעב. גם אנשים שלא יודעים לבשל, יכולים כיום למצוא פתרונות ולאכול ארוחות משביעות.

בלוג יינות ביתן

כל הזכויות שמורות ליינות ביתן © 2019

סגירת תפריט
Bitnami