5 טיפים לחג חנוכה בריא

5 טיפים לחג חנוכה בריא

לכבוד החנוכה קיבצנו 5 טיפים שיסובבו לכם את הראש ויכניסו קצת בריאות לצלחת.

טיפ #1 אפוי זה המטוגן החדש

סופגניות טעימות לא פחות כשהן אפויות. קיימים היום מכשירים חשמליים ביתיים אשר ניתן לאפות בהן סופגניות עם מעט תרסיס שמן.

גם לביבות לא חייבים לטגן. אפשר להבריש עם מעט שמן מעל או לרסס בתרסיס שמן כדי לאפות בתנור עם מעטה פריך מלמעלה.

טיפ #2 אם כבר מטוגן אז בשמן בריא

היום ניתן למצוא סוגים שונים של שמן זית, שמו קנולה, שמן תירס, שמן כותנה ועוד. חשוב להחליף את השמן מטיגון לטיגון. כמו-כן אפשר לטגן סופגניות במחבת שקעים עם תרסיס שמן או לטגן לביבות בווק במקום בסיר וכך להשתמש בכמות קטנה יותר של שמן. אפשר להגיע לתוצאות טעימות מאוד גם ללא טיגון או טיגון במעט שמן.

טיפ #3 לביבות לא רק מתפוחי אדמה

אין ספק שלביבות מתפוח אדמה תופסות מקום של כבוד בשולחן החג, אבל למה לא לגוון עם ירקות נוספים? לביבות כרובית, לביבות בטטה, לביבות קישואים, לביבות סלק, לביבות כרישה ולביבות ברוקולי הן כולן אופציות טעימות ובריאות. אין ספק ששימוש בשלל ירקות יחד עם עשבי תיבול ואפייתן בתנור תעניק לשולחן חג החנוכה עוד בריאות והרבה צבע בעיניים.

טיפ #4 תוספת של בריאות

כדי להפוך את חג חנוכה בריא יותר, כדאי לשלב שלל ירקות חתוכים וסלטים לצד הלביבות האפויות. מומלץ להכין מטבלים של גבינה, תבלינים ועשבי תיבול שונים כגון זעתר, עירית וכו'. כיוון שאנו חוגגים את חג החנוכה בחורף גם מרק ירקות עשיר יכול להיות שילוב בריא וטעים בשולחן החג.

טיפ #5 עשו זאת בעצמכם

כדי להיות בטוחים, שאנו חוגגים חג חנוכה בריא כדאי להכין ולאפות את הלביבות והסופגניות בעצמנו כך אנו שולטים ויודעים בדיוק אילו מרכיבים השתמשנו למאכלי החג. אפשר להפוך את הכנות לפעילות כיפית עם הילדים בהם כל אחד מכין סוג של לביבה מירק שהוא בוחר וגם את המילויים של הסופגנייה אפשר להכין בנפרד כמו שוקולד וריבה וכל ילד יכין בעצמו סופגנייה במילוי שיבחר.

מאחלים לכם חג חנוכה שמח טעים ובריא!

יינות ביתן

בלוג יינות ביתן

כל הזכויות שמורות ליינות ביתן © 2019

סגירת תפריט
Bitnami