5 מזונות מומלצים וטעימים לחורף

5 מזונות מומלצים וטעימים לחורף

החורף כבר כאן ואיתו הגשם, הקור ושעות האור המעטות שמורידות את רמת האנרגיות שלנו.
הנטייה שלנו לפנות למה שמכונה "אוכל מנחם" כמו מאפים ושוקולד, מגיעה יחד עם הרצון להתחמם בחורף.
תזונה זו לאו דווקא התזונה הנכונה עבורנו. תזונה טבעית ובריאה תכיל מזונות עם רמה גבוהה של ויטמינים, שיסייעו למערכת החיסונית להתחזק ולהתגבר על רוב תחלואי החורף.

אז מה מומלץ לאכול בחורף? 

דייסות – לא רק לפעוטות

דייסת שיבולת שועל על בסיס מים /חלב /חלב צמחי כגון חלב שקדים אורז או סויה מהווה מקור לסיבים תזונתיים ולאבץ שידוע בתרומתו הגדולה לחיזוק המערכת החיסונית. כיום יש אופציות רבות להכנה מהירה של דייסת שיבולת שועל ואפשר להוסיף לדייסה אגוזים ופירות. אכילת דייסה בשעות הבוקר תיתן אנרגיה ותחמם את הגוף.

תבשילי קדירה –ממש ארוחה שלמה

שילוב של ירקות שורש כגון סלק וגזר בתוך תבשיל קדירה תספק לנו ויטמין A וויטמין C המחזקים את המערכת החיסונית. הבישול האיטי של תבשיל קדירה מתאים לקצב בחורף וישמש ארוחה שלמה בתוספת דגנים כגון גריסים, בורגול וקינואה.

מרקים- אוכלים או שותים?

לא משנה איך אתם צורכים את המרק. המרק, הוא ללא ספק אפשרות מועדפת לתזונה מומלצת ונכונה בחורף. שילוב של ירקות עם מים /ציר ירקות /ציר עוף בתוספת של עשבי תיבול יחד עם קטניות או דגנים יכול לשמש כארוחה משביעה וככלי נוסף לחיזוק המערכת החיסונית. מומלץ לשלב במרק ירקות כתומים כגון דלורית, דלעת ובטטה המכילים כמות גדולה של ויטמין A וגם ירקות כגון ברוקולי וכרובית המכילים ויטמין C.

קטניות או לא להיות

חומוס, שעועית ועדשים על שלל הסוגים יגדילו את רמת החימום של הגוף.
אם תרצו אוכל מחמם ובעיקר תזונה טבעית ונכונה בחורף, תוסיפו קטניות למרק, סלט ודגנים.
בונוס בריא, הקטניות מהוות מקור טוב לחלבון.

תבלינים מחממים

הוספת גינג'ר, קינמון ופלפל למזונות החורף השונים ימריצו את זרימת הדם ויחממו את הגוף.
קינמון יוסיף מאוד לתבשיל קדירה, מרק ולדייסה. גינג'ר במרק עם ירקות כתומים או תבשיל עדשים.

חשוב לשתות הרבה מים, לצרוך ירקות ופירות ואפשר גם לקנח מידי פעם עם עוגה מפירות הדר ריחנית, בליווי כוס תה עם מקלות קינמון או גינג'ר דבש ולימון.
חורף נעים ומשביע!

בלוג יינות ביתן

כל הזכויות שמורות ליינות ביתן © 2019

סגירת תפריט
Bitnami