5 מאכלים מושלמים לעונת הסתיו

5 מזונות מומלצים וטעימים לחורף

הסתיו כבר כאן ואיתו הרצון להתחמם עם "אוכל מנחם" טעים ומשביע.
תפריט בריא ומאוזן יכיל דגנים מלאים, קטניות, ירקות ופירות במגוון צבעים ומזונות עשירים בחלבון.

אז מה מומלץ לאכול בסתיו? 

דייסות – לא רק לפעוטות

דייסת שיבולת שועל על בסיס מים /חלב /חלב צמחי כגון חלב שקדים אורז או סויה מהווה מקור לסיבים תזונתיים ולאבץ שידוע בתרומתו הגדולה לחיזוק המערכת החיסונית. כיום יש אופציות רבות להכנה מהירה של דייסת שיבולת שועל ואפשר להוסיף לדייסה אגוזים ופירות. אכילת דייסה בשעות הבוקר תיתן אנרגיה ותחמם את הגוף.

תבשילי קדירה –ממש ארוחה שלמה

שילוב של ירקות שורש כגון סלק וגזר בתוך תבשיל קדירה תספק לנו ויטמין A וויטמין C המחזקים את המערכת החיסונית. תבשיל קדירה בתוספת דגנים כמו גריסים, בורוגל וקינואה מהווה ארוחה מלאה ומזינה.

מרקים- אוכלים או שותים?

לא משנה איך אתם צורכים את המרק. המרק, הוא ללא ספק אפשרות מועדפת לתזונה מומלצת ונכונה בסתיו. שילוב של ירקות עם מים /ציר ירקות /ציר עוף בתוספת של עשבי תיבול יחד עם קטניות או דגנים יכול לשמש כארוחה משביעה וככלי נוסף לחיזוק המערכת החיסונית. מומלץ לשלב במרק ירקות כתומים כגון דלורית, דלעת ובטטה המכילים כמות גדולה של ויטמין A וגם ירקות כגון ברוקולי וכרובית המכילים ויטמין C.

קטניות או לא להיות

חומוס, שעועית ועדשים על שלל הסוגים יגדילו את רמת החימום של הגוף.
אם תרצו אוכל מחמם ובעיקר תזונה טבעית ונכונה בסתיו, תוסיפו קטניות למרק, סלט ודגנים.
בונוס בריא, הקטניות מהוות מקור טוב לחלבון.

תבלינים מחממים

הוספת גינג'ר, קינמון ופלפל למזונות הסתיו השונים ימריצו את זרימת הדם ויחממו את הגוף.
קינמון יוסיף מאוד לתבשיל קדירה, מרק ולדייסה. גינג'ר במרק עם ירקות כתומים או תבשיל עדשים.

חשוב לשתות הרבה מים, לצרוך ירקות ופירות ואפשר גם לקנח מידי פעם עם עוגה מפירות הדר ריחנית, בליווי כוס תה עם מקלות קינמון או גינג'ר דבש ולימון.
סתיו נעים ומשביע!

בלוג יינות ביתן

כל הזכויות שמורות ליינות ביתן © 2019

סגירת תפריט
Bitnami